Kardiolog

Kardiolog – lekarz zajmujący się wadami, profilaktyką i schorzeniami układu sercowo-naczyniowego, serca, aorty i mniejszych naczyń krwionośnych, oraz ich rozpoznawaniem i leczeniem. Choroby serca i układu naczyniowego stały się w dzisiejszym świecie chorobą cywilizacyjną w wyniku siedzącego trybu życia, stresu i niewłaściwego odżywiania. Dużą rolę odgrywają również uwarunkowania genetyczne, które powinny być impulsem do wizyty u kardiologa. Objawy wielu chorób serca mają charakterystyczne symptomy, ale niestety występują również w innych chorobach, dlatego postawienie właściwej diagnozy wymaga wykonania różnych badań.

Najczęściej spotykane objawy chorób serca to:

Zwężenie naczyń wieńcowych, zwykle na skutek odkładania się w nich złogów cholesterolu jest przyczyną choroby wieńcowej, choroby niedokrwiennej serca, i może prowadzić w konsekwencji do zawałów serca. W diagnostyce chorób wieńcowych wykorzystuje się spoczynkowy zapis EKG, zapis EKG metodą Holtera, próbę wysiłkową, badanie echokardiograficzne, scyntygrafię i koronarografię.
Wspomnieć trzeba o nadciśnieniu tętniczym, które jest najczęściej występującą chorobą układu krążenia, a zarazem najczęstszą przyczyną choroby wieńcowej serca i udarów mózgu. Oddzielne zagadnienie w kardiologii stanowią wady serca, które zazwyczaj wykrywa się i skutecznie leczy już u małych dzieci.
Corocznie obserwuje się wzrost zachorowań na choroby serca, dlatego opisane powyżej objawy powinny skłonić do wizyty u kardiologa.

Zadzwoń

lub skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy

Rejestracja pacjentów od poniedziałku do piątku od 9:00 do 20:00

Adres: ul. Sobieskiego 35 (obok poczty), Kęty